Inwestowanie w nową infrastrukturę

Większość sklepów musi dzisiaj błyskawicznie rozwijać swoje zaplecze technologiczne, gdyż klienci bardzo szybko uczą się wykorzystywać nowinki technologiczne. Pod tym względem mocno zmieniła się rzeczywistość od czasów, gdy mało kto miał na tyle zaufania, by wziąć z banku kartę płatniczą. Dzisiaj nie tylko nie stanowi to problemu – co raz częściej klienci w sklepach pytają chociażby o możliwość płacenia telefonem komórkowym. Jest to bardzo ważne przede wszystkim w społeczeństwach zamożnych i rozwiniętych, które chętnie korzystają ze smartfonów i błyskawicznego mobilnego internetu. Oczywiście w wielu miejscach ta forma płatności nadal przegrywa z płatnością kartą, którą do konta wydają banki praktycznie każdemu bez względu na wiek i stan tego konta. Dzisiaj mało kto nosi przy sobie gotówkę na każdym kroku – skoro co kilkaset metrów znaleźć można bankomat a większość punktów handlowych i tak posiada terminale płatnicze, nie ma takiej potrzeby. Jest to kolosalne uproszczenie dla wszystkich tych, którzy są otwarci na nowe możliwości i nie boją się eksperymentować podczas zakupów. Jednocześnie nie wszystkie sklepy tak szybko wprowadzają nowe technologie do swoich obiektów, często tracąc na tym pewien procent klientów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.